Относно Flix

Осигуряваме устойчиво и достъпно пътуване за всички

Накратко за Flix

Flix е водеща световна компания за пътнически технологии, осигуряваща устойчиви и достъпни пътнически решения за повече от 400 милиона пътници от създаването си, в повече от 40 държави на 4 континента, благодарение на марките си FlixBus, FlixTrain, Greyhound и Kâmil Koç. Използвайки бизнес модел за „леки активи“ и иновативна технологична платформа, както за пътниците, така и за партньорите, създадената през 2013 г. Flix бързо постигна водещи позиции на пазара за пътуване с автобус на дълго разстояние из цяла Европа, Северна Америка и Турция, като бързо се разраства в Южна Америка и Азия. Flix е насочена към постоянно разрастващия се пазар за пътуване на дълго разстояние с автобус и влак, водена от повишената осведоменост за околната среда в обществото, и цели да стане въглеродно неутрална на територията на Европа до 2040 г. и до 2050 г. в световен мащаб. За да оцени напредъка си чрез научно призната рамка, Flix определи краткосрочни цели за намаляване на емисиите с Инициативата за научнообосновани цели (SBTi).  
 

Основни факти и цифри

40+

държави на 4 континента

5,600

направления

400+

милион пътници от създаването

1,000+

автобусен партньор

5,500+

автобуси на пътя

13+

FlixTrains в Германия

25+

офиси

5,500+

служители

100+

националности

бизнес модел на Flix

Позволяващата бързо разрастване технологична платформа на Flix, която се намира в основата на нейния бизнес модел, е специално разработена, за да постигне първокласни резултати едновременно за пътниците и за партньорите. Като съчетава на мрежово планиране, маркетинг и ценообразуване, Flix използва иновативни решения, за да осигури комфортно, по-устойчиво и достъпно пътуване в световен мащаб. Чрез своята технологична платформа и удобно за ползване приложение Flix създава пътуване, съобразено с нуждите на пътниците, и свързва пътниците с местни автобусни партньори, предоставящи транспорт, като същевременно осигурява модерен автопарк, който спазва най-високите стандарти за безопасност. Този бизнес модел за „леки активи“ превърна стартиращ европейски бизнес във водещ и разрастващ се в световен мащаб шампион в пътническите технологии. 

Устойчиво пътуване

Със среден коефициент на емисиите от 27,8g CO₂ на пътнически километър, пътуването с FlixBus в Европа може да намали въглеродния отпечатък почти 6 пъти в сравнение с шофирането и 8 пъти в сравнение с летенето със самолет. Освен това, когато резервират пътувания, пътниците могат да изберат да компенсират своите емисии, като направят дарение на международно известната екологична неправителствена организация atmosfair. През 2023 г. пътниците на Flix са предотвратили отделянето на 1.1 милион тона CO₂, избирайки автобусите на FlixBus и влаковете на FlixTrain вместо други начини за придвижване. Водена от повишената осведоменост за устойчиво пътуване, Flix цели да стане въглеродно неутрална в Европа до 2040 г. и в световен мащаб до 2050 г. За да оцени напредъка си чрез научно призната рамка, Flix определи краткосрочни цели за намаляване на емисиите с Инициативата за научнообосновани цели (SBTi).

История на Flix Tech

Сложността на пътуването по суша на дълго разстояние изисква високо усъвършенствано технологично решение, което Flix съчетава чрез своя патентован и бързо разрастващ се технологичен пакет.

Позволяващата бързо разрастване технологична платформа на Flix се намира в основата на нашето стойностно предложение и работи като механизъм, засилващ се от собствената си инерция, изработен специално, за да осигури най-добри резултати както за пътниците, така и за партньорите. Улесненият процес на резервиране позволява на клиентите да се ориентират с лекота в платформата и удобното за ползване приложение, като избират между висока честота и плътност на мрежата, достъпни цени и постоянно висококачествено обслужване. От търсене на конкретно пътуване, избор на връзки и допълнителни услуги на борда до плащане чрез безпроблемно интегрирани решения за плащане, пътниците взимат участие в удобен цялостен процес на резервиране. 

Благодарение на платформата на Flix партньорите извличат полза от достъпа до нова клиентска база, допълнителен стабилен и предвидим поток от приходи, вземане на решения въз основа на данни, оптимизирано използване и намаляване на разходите. Тези аспекти подчертават позицията на Flix като водеща компания в технологично ориентираните туристически решения, осигуряваща ненадмината стойност както за пътниците, така и за партньорите. За да се гарантира предоставянето на първокласно потребителско изживяване, възможността за разрастване в приложенията за изкуствен интелект и машинно обучение е един от основните стратегически приоритети на Flix.

495+ M

Нашата система, основаваща се на изкуствен интелект управлява над 495 милиона места за сядане ежедневно

1.2 M

Приблизително 1.2 милиона прогнозирани пътувания дневно

44+ M

Цените на повече от 44 милиона места за сядане се оптимизират повторно всеки ден

Марките на Групата Flix

Благодарение на своя бизнес модел за ефективно използване на активите, Групата управлява марки с потребителска насоченост като FlixBus и FlixTrain, Kâmil Koç в Турция и емблематичната Greyhound в Северна и Южна Америка, Мексико, Бразилия и Чили.

Управление на Flix

Андре Швемлайн, Основател и Главен изпълнителен директор

Андре Швемлайн, Основател и Главен изпълнителен директор

Стопанска дейност в световен мащаб и търговски функции

Андре Швемлайн е съосновател и главен изпълнителен директор (CEO) на Flix. По времето, когато работи като консултант в Boston Consulting Group (BCG) през 2009 г. вярата му в алтернативния, устойчив обществен транспорт го вдъхновява да обсъди възможността за дерегулиран пазар с настоящите си съоснователи, като в последствие основава Flix през 2011 г. Като Главен изпълнителен директор на Flix, Швемлайн ръководи компанията така, че да осъществи визията за осигуряване на възможност на клиентите си да опознаят света. Под неговото ръководството Flix се превърна в ясен световен лидер на пазара във всяко основно географско положение и се разшири в много страни. Той също така е активен и като член на надзорните съвети на Scout24 SE и ABOUT YOU Holding SE и член на зелената партия в Германия от 2002 г.

Даниел Краус, Основател и Главен информационен директор

Даниел Краус, Основател и Главен информационен директор

Технология и хора/ЧР    

Като главен информационен директор (CIO) и главен директор „Човешки ресурси“ (CHRO) във Flix, Даниел Краус управлява технологиите и хората в компанията. Заедно със своите съоснователи той развива Flix като международен транспортен доставчик. Краус е също и инвеститор и член на консултативните съвети в компании като Baby1one и uvex. Той е убеден, че образованието, предприемачеството и иновациите могат да допринесат за значителното развитие на обществото. Той често работи като лектор в университета Фридрих Александър в Ерланген-Нюрнберг и е партньор-основател на инициативата FightBack, която насърчава промяната към по-устойчиво общество. Той също е и активен акционер в най-голямата неправителствена организация за предприемаческо образование в Германия, STARTUP TEENS , както и съдружник и попечител на университета CODE. 

Кристоф Дебус, Главен финансов директор

Кристоф Дебус, Главен финансов директор

Финансови и правни функции

Кристоф Дебус пое позицията на Главен финансов директор през март 2022 г. На своя пост той отговаря за всички финансови и правни въпроси на предприятието. Дебус е експерт в областта на мобилността и е заемал редица управленски позиции на капиталовия пазар, които са интердисциплинарни и надхвърлят традиционните дейности на Главния финансов директор. Преди това той работи като Главен изпълнителен директор на Thomas Cook Group Airlines, а последно като Главен финансов директор в Condor, където успешно препозиционира компанията. 

Макс Цоймер, Главен оперативен директор

Макс Цоймер, Главен оперативен директор

Търсене и нови пазари

Макс Цоймер, Главен оперативен директор, започва своето пътуване във Flix в началото на 2015 г. и оттогава успешно управлява международните пазари. Започвайки през април 2022 г. като главен оперативен директор, той ръководи глобалното разширяване, фокусирано върху Северна Америка и нововъзникващите пазари като Бразилия, Чили и Индия, като същевременно наблюдава глобалния търговски маркетинг и функциите за управление на приходите. С разнообразна академична подготовка, включително компютърни науки, философия и магистърска степен по бизнес администрация от Columbia Business School, той усъвършенства уменията си като консултант в Boston Consulting Group, където скоро открива страстта си към нарушаване на традиционните отрасли чрез цифровизация. Неговият ангажимент за насърчаване на сътрудничеството и синергията през границите има значително въздействие в преобразуването на глобалната туристическа индустрия.

Фабиан Щенгер, Главен оперативен директор

Фабиан Щенгер, Главен оперативен директор

Доставка и Европейски пазари

Фабиан Щенгер, Главен оперативен директор на Групата, започва пътуването си във Flix през 2013 г., успешно развивайки пазара в Германия, а по-късно и в Северна и Източна Европа. Като Главен оперативен директор от април 2022 г. Щангер днес ръководи европейския автобусен бизнес и наблюдава предлагането на глобалния бизнес, ръководейки планирането на мрежата, управлението на партньорите, включително трансформацията на автопарка, операциите и обслужването на клиентите. С ранна кариера в Bain & Co., и академична подготовка от университета в Сен Гален в Швейцария, както и с над десетгодишен опит във Flix, стратегическото му лидерство и ангажираността му към устойчивостта водят до успеха на Flix, оформяйки неговото бъдеще и глобално въздействие.