Ако срещаш затруднения, докато се опитваш да получиш достъп до този уебсайт, моля, свържи се по телефона с +359 2 493 0121 или използвай приложение Google Асистент за FlixBus.

§§ geoTextTitle §§

§§ geoLinkText §§

Въпреки предизвикателствата на 2020 FlixMobility се придържа към зелената си визия

FlixBus

Въпреки предизвикателствата на 2020 FlixMobility се придържа към зелената си визия

+ Около 30 милиона FlixBus и FlixTrain пътници в световен мащаб през 2020

+ Нова хигиенна концепция, 162,000 литра дезинфектант използван на борда на автобусите и влаковете

+ Tенденции в пътуванията през 2020: по-малка сезонност, увеличаване на самостоятелното пътуване

+ FlixBus продължава с устойчивите си инициативи през 2021

София, 26/01/2021 - 2020 година донесе много предизвикателства и промени за най-големия европейски доставчик на автобусни услуги за дълги разстояния FlixBus. През изминалата пролет компанията спря почти цялата си мрежа в резултат на настоящата пандемия от Covid-19. За да може да продължи да предлага удобно и достъпно пътуване на повечето пазари FlixBus рестартира предлагането на услуги в края на месец май 2020, а FlixTrain в края на юли. Възобновяването на мрежата става възможно благодарение на цялостна хигиенна концепция. В допълнение към задължителни маски за пътниците и безконтактно чекиране, включва и редовна дезинфекция на автобусите и влаковете – над 162,000 литра дезинфектант са били използвани за тази цел през 2020. Броят на пътниците и актуалните данни за пътуванията показват по-ниска сезонност отколкото в миналото. Следователно FlixBus постоянно адаптира офертите си спрямо актуалната ситуация и динамично спрямо търсенето.

Анализ на данните за пътуванията: преразпределяне на сезонните ефекти 

Пандемията поставя безпрецедентни предизвикателства пред цялата транспортна индустрия и пътуванията като цяло спадат рязко. Около 30 милиона пътници избират да пътуват с FlixBus и FlixTrain през 2020 - почти 50% по-малко от миналата година. 

Досега индустрията е бивала в състояние да предвиди сезонните ефекти и да планира съответно. Въпреки това, оценката на данните за пътуванията на FlixMobility в момента показва, че сезонните ефекти са значително отслабени в резултат от пандемията. Вместо това има много по-малки вълни за пътуване, които са по-равномерно разпределени. Вълните могат да бъдат приписани на различните фази от пандемията с различните правила и рискови зони, влияещи на поведението на пътуване. 

Андре Швемлайн, главен изпълнителен директор и основател, FlixMobility: "Като tech компания в ранен стадий, ориентирана в сферата на пътуванията ние имаме ноу-хау и възможност да реагираме бързо и гъвкаво на променящото се търсене, за разлика от конвенционалните доставчици на транспортни услуги."

След повсеместните локдауни навсякъде в Европа през пролетта на 2020, международните линии на FlixBus отново стартират в средата на юни от България до 4 страни – Германия, Австрия, Хърватска и Словения. През есента доставчикът на глобални транспортни услуги обяви началото на  партньорството си с утвърдената българска автобусна компания "Карат-С". Съгласно споразумението към мрежата на FlixBus бяха добавени над 15 преки връзки с Германия, Австрия и Чехия. 

2021: FlixMobility продължава да бъде важна част от революцията на устойчивия транспорт

От самото си начало, FlixMobility преследва идеята за предлагане на достъпна и екосъобразна мобилност за всички хора. През 2020 г. Федералната агенция по околна среда в Германия отново даде най-високия екологичен рейтинг по отношение на емисиите на СО2  на пътник, на транспорта с автобуси на дълги разстояния. Тази  оценка  подсилва визията и показва, че FlixMobility е важна част от екосъобразната мобилността. 

Андре Швемлайн: "През 2021 FlixBus със сигурност ще се завърне на пътната мрежа, а FlixTrain на релсите, за да предложим на хората истинска алтернатива за пътуване и да предотвратим възобновената тенденция към индивидуално пътуване. Нашата цел е да възстановим дейността си, в съответствие със ситуацията около COVID-19, възможно най-скоро, както и да разширим мрежата си отново през новата година."

Въпреки трудните времена, компанията продължава да се придържа към целта си да бъде напълно неутралнa по отношение на климата до 2030 г. и продължава да инвестира в устойчива мобилност. FlixMobility предлага на своите пътници възможността да компенсират индивидуално изчислените емисии на CO2  от съответното им пътуване. В световен мащаб около 6,5 % от пътниците в момента избират доброволно обезщетение за CO2.  През 2020 г. над 7 тона CO2  са били компенсирани от пътници. 75% от приноса за опазване на климата се използва от КСО партньора на FlixMobility - atmosfair за финансиране на печки с ефективно гориво в Руанда. Така емисиите от пътуването са напълно компенсирани. Останалите 25% от сумата се насочват към фонд "Бъдещето на мобилността" – фонд, който atmosfair  и FlixBus стартираха съвместно през 2020 за насърчаване на устойчива транспортна революция. Освен това, фондът подпомага местни организации и организации с нестопанска цел да изготвят достъпни за всички  екологични предложения за всекидневния живот. На релсите, компанията е вече CO2-неутрална: всички FlixTrain влакове се движат на 100% зелено електричество от вятърна и хидроелектрическа енергия от Greenpeace Energy. От 2018 FlixBus оперира пилотни проекти с първите електрически автобуси за дълги разстояния във Франция и Германия, а през 2019 за първи път и в САЩ.

ПРЕССЪОБЩЕНИЕ (PDF)