Често задавани въпроси

Преди пътуването:

   

Информация за всички връзки можеш да намериш чрез формуляра ни за търсене в приложениетоFernbus и на нашия уебсайт www.flixbus.bg. Там ще намериш и мрежата ни с активни маршрути към момента в раздела за автобусни връзки.

Пътуваш с група и имате специални желания? Можете да наемете автобус с шофьор на адрес www.mieten.flixbus.de. Ще организираме пътуването изцяло съгласно вашите предпочитания. Вземане от адрес, директен транспорт до желаната дестинация, пътувания от мястото, на което се намирате. С FlixBus Rental можете да стигнете до всяка една точка. Въведете информацията за пътуването, получете незабавно цена, направете безплатна резервация и се насладете на пътуването.

   

Можеш да резервираш някое от нашите пътувания от мобилното ни приложение, както и на страницата ни в интернет от 4 до 6 седмици предварително. Непрестанно работим върху допълнителното изграждане на мрежата си и подобряването на вече съществуващите линии. Харесваме изключително много три неща: точността, удобното време за отпътуване и оптималните възможности за прекачване. За да можем да приложим възможно най-бързо отзивите и подобренията, по принцип не продаваме билети по-рано от няколко месеца предварително.

Ако искаш да получаваш актуална информация за новите ни маршрути, регистрирай се за нашия бюлетин или харесай страницата ни във Facebook

   

Най-лесният начин е да използваш мобилното ни приложение, което ще те отведе до съответната автобусна спирка. Избери я, кликни върху стрелката горе вдясно и навигацията стартира. Списък с местата за отпътуване ще откриеш в раздела „Автобусни спирки“ на мобилното ни приложение, както и в общия преглед на автобусните ни спирки. Чрез кликване върху съответния град ще се отваря адресът на спирката, както и карта. Потвърждението за резервацията ти също така включва карти на съответните автобусни спирки.

Също така спирките на място са обозначени по съответния начин.

   

Най-удобният начин за това е чрез мобилното ни приложение за смартфон. Билетът ти ще бъде запазен в раздела „Моите билети“ и при качване ще можеш да го покажеш от мобилния си телефон. Освен това винаги си осигуряваш достъп до най-изгодните тарифи, както при резервиране от сайта ни. Винаги имаш достъп до най-изгодните тарифи. Приложението ти предоставя също така и достъп до промоции. Потвърждението на резервацията ще получиш по имейл (моля, проверявай и папката си за спам).

Освен това можеш да резервираш пътуванията си по телефон, като се свържеш с екипа ни за обслужване на клиенти (+49 (0)30 300 137 300*), в туристическите ни агенции/билетните центрове или направо от шофьора на автобуса. Имай предвид, че в автобуса ще заплатиш редовната цена (за възрастни и деца), както и че ще можеш да закупиш билет само ако има свободни места. За съжаление, там не предлагаме специални цени и отстъпки, нито намаления за групи.

   

Начинът ти на плащане зависи от местоположението ти.

Онлайн резервация: директен дебит, кредитна карта (Visa/Mastercard/Amex), ePay, плащане чрез Sofort, Carte Bleue и iDEal.

От шофьора на автобуса: Ще получиш касова бележка, когато купуваш билет на борда на автобуса. Квитанцията за плащането служи едновременно и за билет/потвърждение на резервацията. Внимание: Когато купуваш билета си от шофьора на автобуса, винаги плащаш редовната цена. Билетите с отстъпка или с намалена цена се предлагат единствено при покупка онлайн или в нашите билетни центрове и туристически агенции. Все още не е възможно да се заплаща с карта на борда на автобусите. Моля, имай предвид, че в Швеция се приемат само плащания с карти (MasterCard, Visa, American Express, Maestro, Visa Electron, V Pay, JCB, Diners Club, China Union Pay). Също така можеш да закупиш билета си от шофьора чрез мобилна система за плащане, базирана на NFC (напр. Swish, Mobile Pay, Apple Pay, Android Pay).

Билетни центрове и туристически агенции: Всички наши агенции приемат различни начини на плащане. Винаги е възможно да платиш и в брой.

По телефона: Кредитна карта (Mastercard/Visa/Amex), както и банков превод за клиенти, чието местожителство е в Германия.

Моля, имайте предвид, че при някои начини на плащане се начисляват такси на трети страни. Съществува обаче и начин на плащане, при който не се начисляват такси. Ще ви информираме за таксите в процеса на резервиране.

   

Можеш да използваш ваучера си (например купон или ваучер от анулиране) в онлайн резервацията си чрез мобилното ни приложение или на уебсайта ни, при резервация по телефона или в билетните центрове/туристическите агенции. Избери пътуването си и използвай кода от ваучера си в пазарската кошница. Моля, имай предвид, че можеш да използваш само по един код на резервация. Не се допуска изплащане в брой на стойността на ваучера.

Ваучерите, чиято валидност не може да бъде удължена, са тези, които са закупени от нашия магазин за фенове. Кодовете на ваучерите, издадени във връзка с промяна или анулиране на резервация, са с валидност от 1 година.

   

Ако имаш проблеми с онлайн резервацията на билета си, те най-вероятно се дължат на браузъра ти за интернет. Разполагаш със следните опции, за да решиш проблема:

Използвай друг браузър.

Изпразни кеш паметта, изтрий „бисквитките“, след което рестартирай браузъра си и опитай отново.

Актуализирай браузъра си. Прилагаме много строги стандарти за сигурност, а сайтовете ни са оптимизирани за новите версии на браузърите. Можеш да намериш най-новите версии на всеки един браузър на следните връзки: Firefox / Internet Explorer / Google Chrome.

Не получи имейл за потвърждение? Моля, провери папката си с нежелана поща.

Ако все още няма решение за проблема ти, моля, свържи се с нас на номер +49 (0)30 300 137 300*. С удоволствие ще ти помогнем.

   

На страницата с обобщена информация за билетните центрове и туристическите агенции можеш да намериш списък с всички търговски агенти и места за продажба. Просто въведи града и пощенския код, за да намериш обект, който е най-близо до теб.

   

Да, можеш да промениш резервацията си от раздела на уебсайта ни за промяна или анулиране или в билетните центрове и туристическите агенции до 15 минути преди времето за отпътуване:

Промяна на телефонния ти номер: Безплатно. Ще получиш ново потвърждение на резервацията и нов номер за нея.

Промяна на името на пътника: Безплатно, прилага се следното изключение: Ако в момента на анулиране цената за пътуването е по-висока от цената, на която билетът е бил първоначално резервиран, ще ти начислим разликата. Ще получиш ново потвърждение на покупката и нов номер за нея.

Анулиране и нова резервация: Ако искате да промените пътуването си, моля, направете следното:

Провери дали се предлага търсеният от теб маршрут.

Анулирай първоначалната си резервация и ще получиш ваучер, който ще можеш да използваш за новата резервация.

Купи билет за новото си пътуване, като използваш издадения ваучер. Ще получиш ново потвърждение на резервацията и нов номер за нея. Ако цената на новата резервация е по-висока от стойността на ваучера, трябва да заплатите разликата.

Моля, имайте предвид, че в процеса на анулиране удържаме по 1 лв. на пътник и пътуване като такса за анулиране.
Ще ви информираме за тази такса, докато извършвате анулирането.

   

Да, можеш да промениш безплатно името на пътника до 15 минути преди времето на отпътуване от страницата за промяна или презаверяване на резервацията или в билетните центрове и туристическите агенции. Ако в момента на анулиране цената за пътуването е по-висока от цената, на която билетът е бил първоначално резервиран, ще ти начислим разликата. Ще получиш ново потвърждение на резервацията и нов номер за нея.

   

Винаги ще имаш запазено място на борда на автобусите ни. Не можеш обаче да резервираш място предварително. Ако искаш да пътуваш на точно определено място, препоръчваме ти да бъдеш на автогарата не по-късно от 15 минути преди времето на отпътуване. Ако това място е заето от друг пътник, можеш да го помолиш да се размените. Разбира се, при избора на място даваме предимство на пътниците със затруднени двигателни способности и на тези с малки деца.

   

Децата пътуват с намаление. Цената с намаление важи за децата до 15 години. Ако се предлага цена с отстъпка, която е по-ниска от намалената цена, билетът за детето автоматично ще бъде издаден на по-ниската цена.

Децата на възраст между 0 и 3 години могат да пътуват само в детски седалки за автомобил. По време на пътуването детската седалка трябва да бъде закрепена с предпазните колани на седалката в автобуса. Трябва да е възможно закрепване чрез двуточков колан. Детската седалка се осигурява от лицето, което придружава детето.

Децата до 10 години могат да пътуват по редовни междуградски и международни маршрути само ако са придружени по време на пътуването от навършило 18 години лице.

Децата между 10 и 15 години може да пътуват с автобусите ни без придружител, ако родителят или настойникът им писмено е потвърдил в процеса на резервиране на билет, че детето е в състояние да пътува самостоятелно и без надзор. Нито ние, нито партньорите ни поемаме каквито и да било задължения във връзка с надзора на непълнолетни лица. Децата, които пътуват сами, не може да пътуват с нощни автобуси или извън съответната държава. В допълнение, всички деца, които пътуват сами, нямат право да пътуват по маршрути, които не са директни, а включват смяна на автобуса.

Навършилите 16 години младежи може да пътуват с нас без придружител. При международни пътувания родителят (родителите) или настойникът (настойниците) трябва да се погрижат младежите да носят със себе си всички необходими документи и документи за самоличност, необходими при пресичане на границата.

   

Тук ще намериш информация за възможностите за превоз на пътници с увреждания и ограничена подвижност. С цел проверка на възможностите за превоз молим всички пътници, които трябва да пътуват в инвалидна количка, да се свържат с екипа ни за обслужване на клиенти най-рано 2 седмици и най-късно 7 дни преди резервация. За всички останали пътници, които могат да използват седалка в автобуса въпреки увреждания или ограничена подвижност, срокът за предварителна заявка се променя на 36 часа преди заминаване.

Мога ли да използвам направленията от цялата мрежа въпреки ограничената ми подвижност?

Принципно превозваме всички пътници без значение дали са с увреждания, или ограничена подвижност. Но към момента все още не са изпълнени всички необходими предпоставки, за да сме в състояние да осигурим на всички пътници превоз по всички предлагани линии по всяко време. От една страна, това е свързано с конструктивните характеристики на използваните от нас автобуси, а от друга страна, не всяка една спирка разполага с инфраструктура, която да позволява свобода на достъп. Засега FlixBus разполага само с няколко автобуса, които са пригодени за безпроблемен достъп. Използваме ги за различни линии. Отговорност за спирките носи съответния мениджър.
Ако си с ограничена подвижност и можеш да се качваш в автобус самостоятелно или с помощта на придружител, тогава можем да ти предоставим превоз по всички линии. 
Ако се придвижваш с инвалидна количка, но можеш да се изправиш и самостоятелно да се качиш в автобуса, също така предоставяме превоз по всички линии.
Ако трябва да пътуваш в инвалидната си количка, тогава понастоящем можем да ти предложим превоз само след грижливо предварително проучване и само за определени отсечки поради посочените причини.  

Как и кога мога да резервирам пътуването си? 

Ако трябва да пътуваш в инвалидната си количка, моля, свържи се с екипа ни за обслужване на клиенти (+49 (0)30 300 137 300*) най-рано 2 седмици и най-късно 7 дни преди началото на пътуването, за да провериш каква е възможността за превоз. Ако са изпълнени всички необходими условия, тогава нашият екип за обслужване на клиенти ще направи по телефона резервация за теб и твоя придружител. Работното време на екипа ни е от 09:00 ч. до 18:00 ч. от понеделник до петък.
Ако въпреки ограниченията си можеш да използваш пътническа седалка в автобуса, тогава резервирай самостоятелно билета си без срок за предварителна резервация. Единствено трябва да ни уведомиш до 36 часа преди заминаване, в случай че искаш да превозваш помощни средства, инвалидна количка или други ортопедични средства за придвижване в багажното ни отделение, или ако имаш придружител или куче водач.

Каква е стойността на пътуването за моя придружител или моето куче водач?

След доказване на необходимостта от постоянен придружител ще превозим безплатно както придружителя ти, така и твоето куче водач. При това за кучето водач ще бъде резервирано отделно място.
Преди отпътуване представи доказателство за необходимостта от постоянен придружител, за да потвърдиш правото на безплатно пътуване на придружителя си. За целта представи преди отпътуване съответния документ, в който е посочена необходимостта от постоянен придружител, например:

  • в Германия: Schwerbehindertenausweis (документ за тежки увреждания) или сертификат от лекар специалист;
  • във Франция: Carte D'Invalidité (Besoin d´Accompagnement);
  • в Италия медицински свидетелства, издадени от местните здравни служби (ALS) или от държавната служба за социални грижи (INPS)

За кучета водачи са в сила същите изисквания. В допълнение ще трябва да представиш доказателство, че кучето ти е завършило сертифицирано обучение за кучета водачи.

На какви изисквания трябва да отговаря инвалидната ми количка, за да бъде качена в пътническия салон?

В пътническия салон на автобусите за превози на дълги разстояния се допускат само инвалидни колички, които са разрешение като седалки за пътници съгласно DIN EN 12183 или DIN EN 12184 и са снабдени със система за закрепване съгласно DIN 75078-2. В допълнение важат и следните ограничения за максимални размери: макс. ширина 80 см х макс. дължина 120 см/общо тегло до 250 кг.
Ако при чекиране в автобуса бъде установено, че инвалидната ти количка не отговаря на тези изисквания въпреки предварителното писмено потвърждение, тогава приемането й на борда на автобуса не е възможно и задължението за превоз се анулира без право на обезщетение.

Използваните спирки предоставят ли възможност за свобода на достъп? 

Подобно на оборудването на автобусите ни, така и при спирките е необходимо още известно време с цел преустройството им в такива, които предлагат свобода на достъп. Затова и по отношение на спирките не може да бъде предложена всеобхватна мрежа. Тъй като обаче спирките не се управляват или поддържат от нас, понастоящем не разполагаме с достатъчно информация за инфраструктурата им. Поради това препоръчваме преди пътуването си да се информираш за актуалното състояние на спирката от отговорното за целта лице.

Как и къде ще ми бъде оказана помощ?

За да бъде пътуването ти възможно най-приятно, препоръчваме ти да пътуваш с придружител, който ще може да ти окаже помощ при необходимост. Моля, свържи се с нас своевременно, за да уточним подробностите за пътуването ти. За тази цел трябва да ни информираш за всичко, което ти е необходимо (помощ при качване и слизане, информация за ограничена подвижност и др.), не по-късно от 36 часа преди планираното отпътуване.

   

Предлагаме ти два варианта за изгоден превоз на групи:

Когато искате да пътувате изцяло съгласно желанията си, можете да наемете собствен автобус с шофьор на адрес www.mieten.flixbus.de. Възможни са всякакви специални желания – отпътуване от адрес, превозване до целта, при запитване е възможно използване на автобуса и на място. Процесът на резервиране е лесен благодарение на незабавното изчисляване на цената. Пътуването е удобно, съобразено с индивидуалните предпочитания и удобството на групата. А ако промените решението си, можете да анулирате заявката си безплатно до 14 дни преди датата на отпътуване.

Освен това, за групи от 3 до 40 човека предлагаме изгодна групова цена по редовните ни линии. При налични места можеш да направиш резервация направо от съответния раздел. В този случай се изисква предварителна резервация от предния ден. Ако цената с отстъпка е по-изгодна от груповата тарифа, тогава се визуализира тя, така че винаги да можеш да резервираш на най-изгодните цени. 

Ако искаш да посетиш места, които не са включени в редовните ни линии, имаш възможност да наемеш автобус. Това ти гарантира гъвкавост в комбинация с изключително удобство и устойчиво пътуване.

   

При пътувания в други държави, моля, увери се, че носиш всички необходими документи и такива за самоличност, които се изискват при пресичане на границата. Моля, не заключвай багажа си с цел спазване на митническите изисквания. Обозначи го с етикет, указващ името и адреса ти, за да се избегнат обърквания.

Моля, продължавай да спазваш паспортните, визовите, валутните и здравните разпоредби. Информация за тях можеш да получиш от Министерството на външните работи или от Федералната полиция (http://www.bundespolizei.de или на телефон +49 0800 6 888000).

Моля, също така съблюдавай и съответните митнически разпоредби. При въпроси относно митническите разпоредби в Германия се обръщай към централната информационна служба на Митническото управление (info.privat@zoll.de или на info.gewerblich@zoll.de при въпроси от професионално естество). Митницата изпраща отговори на запитвания само на немски и английски език.

   
Мога ли да получа отстъпка за пътувания в Дания?

Предлагаме по-ниски от редовните цени за пътувания в Дания за студенти, деца и възрастни граждани. Моля, имай предвид, че ако избереш да резервираш и пътуваш на намалена цена, шофьорът на автобуса ще изисква представяне на документ за идентификация при качване в автобуса.

Студенти: Отстъпката важи за студенти с непрекъснати студентски права, притежаващи валиден документ за самоличност, доказващ статута им. Приемаме следните видове документи:

  • валиден студентски документ за самоличност със снимка и дата на валидност;
  • валиден студентски документ за самоличност и документ за записване, издаден през последните 12 месеца;
  • валидна младежка карта (Danish Ungdomskort, издадена от Trafikselskabet NT, Midttrafik, FynBus, Sydtrafik, DSB или Movia);
  • валидна студентска карта ISIC.

Възрастни граждани: Отстъпката важи за хора на възраст над 64 години, както и за хора, получаващи пенсия съгласно закона на Дания за социалните пенсии. Приемаме следните видове документи:

  • валиден документ за самоличност, удостоверяващ възраст над 64 години – например здравноосигурителна карта, шофьорска книжка или паспорт;
  • решение за пенсия, издадено от датска общинска служба (pensionmeddelelse), съпроводено от документ за самоличност, като здравноосигурителна карта, шофьорска книжка или паспорт.

Деца: Отстъпките за деца обхващат две категории: а) деца под 12 години, и б) деца под 16 години. В случай на съмнение възрастта на децата се доказва чрез документ за самоличност. Валидни документи за целта са:

  • датска (жълта) или международна (синя) здравна карта;
  • паспорт.

Моля, имай предвид, че билетите, поръчани за деца, студенти или възрастни граждани, са валидни само с горепосочените документи за самоличност. Ако изискваният документ за самоличност не може да бъде показан на шофьора, билетът с отстъпка е невалиден и на борда на автобуса се издава нов билет на редовна цена.

Датските войници, изпълняващи задължителна военна служба, могат да пътуват безплатно при представяне на съответните лични документи, доказващи изпълнението на такава служба. Необходимо е да се резервира място, като резервацията се прави на адрес uslugi@flixbus.bg.

   

Кодът за ваучера ти от LIDL може да се използва в www.flixbus.com и е само за едно автобусно пътуване. Валидността на ваучера е ограничена. Датата на изтичане на валидността е указана на касовата ти бележка. Можеш да осребряваш само по един ваучер на човек и за пътуване. Също така е ограничен и броят билети, които всяко лице може да купи или осребри. След като ваучерът бъде осребрен, билетът ти вече не може да се анулира. Разбира се, можеш да подариш този ваучер, но повторната му продажба е забранена. При допълнителни въпроси, моля, изпрати имейл на адрес lidl@flixbus.de  или се обади на номер +49 (0)30 300 137 300*.

   

Можеш да закупиш нашите ваучери за подарък онлайн от магазина ни за фенове. Тук можеш да избираш измежду различни стойности. За още информация относно ваучерите за подарък, моля, посети магазина за фенове. 

   
Искам да си създам клиентски профил във FlixBus. Какво трябва да направя за целта?

Имаш две възможности: Или да се регистрираш много лесно на страницата ни за вход, или по време на самия процес на резервиране.

На страницата ни за вход трябва да въведеш имейл адреса си, след което ще получиш на същия този адрес съобщение с връзка за потвърждение. Възможно е получаването на съобщението да отнеме няколко минути. След това трябва само да въведеш име и парола и клиентският ти профил във FlixBus е напълно активиран.

Ако искаш да регистрираш профила си по време на процеса на резервиране, трябва да поставиш отметка в съответното поле на страницата за плащане. След приключване на резервацията автоматично ще получиш имейл за потвърждение на посочения в резервацията имейл адрес.

След като се регистрираш, ще можеш също така да свържеш профила си във Facebook с клиентския си профил във FlixBus.

   
Искам да използвам профила си във Facebook за вход. Какво трябва да направя за целта?

На страницата за вход или на тази с данните за пътниците можеш да избереш бутона „Свързане с Facebook“ и да потвърдиш съгласието си. Предварително условие: Трябва вече да си в профила си във Facebook. След това регистрацията ти ще бъде напълно завършена и ще получиш потвърждение по имейл. Нищо повече не е необходимо.

Разбира се, няма да публикуваме нищо в дневника ти във Facebook.

   
Искам да вляза в приложението. Защо не успявам?

Работим върху възможността да влизаш и в нашето приложение FlixBus за мобилни устройства.

Until then, use the app’s option to add your ticket via QR code scan and save your payment information there.

   
Забравих паролата си за клиентския си профил във Flixbus/не мога да вляза

За да можеш да получиш достъп до данните си въпреки забравената парола, можеш да я зададеш наново.

   
Профилът ми все още не е потвърден, но вече не мога да намеря имейла за потвърждаването му?

Ако профилът ти все още не е потвърден или не можеш да намериш имейла с потвърждението, можеш да заявиш ново съобщение по имейл оттук.

   
Какво трябва да знам за клиентския профил във FlixBus?

Изключително полезна е възможността да запаметяваш начините си на плащане в клиентския си профил. По този начин можеш да правиш още по-бързо резервациите си, тъй като няма да се налага да въвеждаш всички данни наново.

Когато си в профила си, можеш да потвърдиш съхраняването на данните си за плащане чрез поставянето на отметка. В секцията „Моите резервации“ на клиентския си профил ще виждаш всички билети, които са закупени с твоя имейл адрес след потвърждаване на регистрацията ти.

Разбира се, в клиентския си профил можеш да правиш резервации за други членове на семейството си или приятели, но не пропускай да проверяваш дали са въведени правилните имена на пътниците.

Личните ти данни и начини на плащане са на сигурно място при нас – не ги предоставяме на никого. Повече информация на тази тема можеш да намериш в правилата ни за защита на поверителността.

В автобуса:

   

За да се качиш в автобуса, трябва да представиш потвърждение на резервацията на хартиен или електронен носител (като PDF файл или QR код на смарттелефон). Най-лесният начин е да покажеш билета си направо от мобилното ни приложение. Моля, имай предвид, че при пътувания в други държави трябва да носиш със себе сивсички необходими документи за преминаване на граница, както и документ за самоличност.

Потвърждението на резервацията ще получиш в края на процеса във формат за разпечатване, както и по имейл (моля, проверявай и папката си за спам). В случай на покупка на билет от шофьора на автобуса квитанцията за плащането служи за билет/потвърждение на резервацията.

   

Имаш право да носиш със себе си безплатно един ръчен и един пътнически багаж. Моля, обозначи с етикети багажа си, на които е написано името и адреса ти.

Ръчният багаж не трябва да надвишава размерите от 42 х 30 х 18 см, а теглото му не трябва да е повече от 7 кг. Всички ценни принадлежности трябва да бъдат пренасяни в ръчния багаж.

Пътническият багаж е ограничен до една единица с максимални размери 80 x 50 x 30 см. Допускат се незначителни отклонения от посочените размери, ако общият размер на единицата багаж (височина, ширина и дължина) не надвишава 160 см. Имаш право на безплатен пътнически багаж с макс. тегло от 20 кг на човек.

Допълнителен багаж: В рамките на наличния капацитет всеки пътник може да превозва втора, допълнителна единица пътнически багаж. Той не трябва да надвишава размерите на пътническия багаж и трябва да е с тегло до 20 кг. Цената за този допълнителен багаж е 2 евро. Трябва да заявиш превозването на такъв тип багаж или (ако е възможно за това пътуване) по време на резервацията, или след като я направиш, но в такъв случай трябва да го регистрираш най-рано 48 часа преди отпътуването на автобуса, като се свържеш по телефона с отдела ни за обслужване на клиенти: +49 (0)30 300 137 300*. Не съществува общовалидно право за превозване на повече от една единица пътнически багаж.

Свръхбагаж:: За единица багаж, чиито размери надхвърлят тези на пътническия багаж, се заплаща такса от 9 евро. Размерът на единицата багаж (височина в см + ширина в см + дължина в см) не може да надвишава 240 см, както и макс. тегло от 30 кг. Превозването на този тип багаж трябва да бъде заявено или (ако е възможно за това пътуване) по време на резервацията, или след като я направиш, но в такъв случай трябва да го регистрираш най-рано 48 часа преди отпътуването на автобуса, като се свържеш по телефона с отдела ни за обслужване на клиенти: +49 (0)30 300 137 300*. Не съществува общо правило, че всеки пътник може да вземе свръхбагаж на борда на автобуса. Пример за свръхбагаж са ски оборудване и музикални инструменти (препоръчва се превоз в защитни калъфи). При превоза на велосипеди и ортопедични помощни средства прилагаме специални правила. Някои предмети не се допускат за превоз.

За още информация относно правилата и разпоредбите за превоза на багаж на борда на автобусите ни виж Общите ни условия.

   

Препоръчваме добавянето на допълнителен или свръхбагаж да се извършва по време на резервацията. В случаите, в които се налага да добавиш багаж впоследствие към резервираното пътуване, имаш на разположение две възможности:

1) От раздела „Промяна/анулиране на резервация“ на интернет страницата ни или в билетните центрове/туристическите агенции можеш да сторнираш пътуването си и да го резервираш наново, но с променен багаж. Това е възможно до 15 минути преди часа на отпътуване. Отделните стъпки са описани в нашите често задавани въпроси в частта „Мога ли самостоятелно да променя, презаверя или анулирам резервацията си?“.

2) Също така можеш да добавиш допълнителен или свръхбагаж към вече съществуваща резервация чрез телефонно обаждане до нашия отдел за обслужване на клиенти. В този случай приемането на багажа зависи от свободния капацитет на автобуса. Плащането се извършва при шофьора.

   

В много от автобусите ни се позволява превозването на велосипед със стандартни размери и без допълнителни конструкции (тегло до 25 кг). Можеш да добавиш велосипеда си в процеса на резервиране на билет срещу допълнителна такса от 9 € на брой. Трябва да избереш броя на велосипедите, които искаш да бъдат превозени, когато избираш броя на пътниците в резервацията си.

Превозът се извършва в специални багажници за велосипеди. В отделни случаи е възможно превозът да се извършва само в специални калъфи в багажното отделение (напр. сгъваеми велосипеди). В тези случаи трябва предварително да се свържеш с екипа за обслужване на клиенти, за да регистрираш велосипеда си (виж правилата за специален багаж).

За да провериш какви са възможностите за превоз на електрически велосипеди, моля, свържи се с отдела ни за обслужване на клиенти на номер +49 (0)30 300 137 300*.

   

Музикалните инструменти, които не надхвърлят размерите и теглото на ръчния багаж (42 х 30 х 18 см, макс. 7 кг), може да се транспортират безплатно в багажните отделения над седалките вместо ръчен багаж. В това багажно отделение може да имаш или ръчен багаж, или музикален инструмент.

Музикалните инструменти, които надхвърлят размерите и теглото на ръчния багаж (42 х 30 х 18 см, макс. 7 кг), се считат за свръхбагаж и се транспортират в багажника на автобуса в подходящ транспортен калъф. Препоръчваме калъфът да е твърд с цел избягване на увреждания. В този случай за всяка отделна бройка багаж ще бъде добавена такса от 9 € към резервацията ти. Трябва да регистрираш този тип багаж не по-рано от 48 часа преди времето на отпътуване, като се свържеш с екипа ни за обслужване на клиенти на номер: +49 (0)30 300 137 300*.

Музикални инструменти и техните калъфи, които са по-големи от 135 х 48 х 35 см, не се приемат за превоз (например контрабаси).

   

От гледна точка на безопасността не разрешаваме превозването на домашни любимци или други животни в превозните ни средства, като изключение правим за кучета водачи, придружаващи пътници с увреждания, след представяне на съответните сертификати. Кучетата водачи се превозват безплатно и трябва да бъдат регистрирани най-малко 36 часа преди времето за отпътуване на номера ни за услуги: +49 (0)30 300 137 300*.

   

Автобусите ни пътуват по график и затова пътуванията са обвързани с разписания. Ето защо не е възможно, за съжаление, шофьорът да изчаква закъснелите пътници. Моля да бъдеш на автобусната спирка най-малко 15 минути преди времето на отпътуване.

   

За съжаление, не е възможно да се качваш на автобуса или да слизаш от него на различно място от указаното при резервацията на билета. Това се отнася и за различни автобусни спирки в един и същ град. Разбира се, можеш да промениш местоположението или дестинацията за пътуването си от уебсайта ни, за да можеш да се качиш от или да слезеш на желаната спирка.

Моля, имай предвид, че при някои маршрути (с по-малко от 50 км разстояние и по-малко от 1 час време но шофиране) съществува оперативна забрана и поради това не можем да продаваме билети. Ето защо не е разрешено да се качваш или да слизаш от автобуса на тези спирки. За тези маршрути не могат да се правят резервации. Благодарим ти за разбирането.

   

Всеки един от нашите автобуси разполага с климатична система, тоалетна на борда, лампи за четене и удобни седалки. Също така се предлагат освежителни напитки, безплатен достъп до Wi-Fi, а в някои автобуси ще откриеш електрически контакти и мултимедиен център с филми и музика срещу заплащане.

Моля, имай предвид: Wi-Fi мрежата ни е в пробен период. Ето защо от време на време може да изгубваш достъп до нея по време на пътуването, ако попаднеш в зона без покритие или ако не е възможно всички пътници да използват Wi-Fi едновременно. В редки случаи е възможно на борда да няма електрически контакти или безплатен достъп до Wi-Fi, например при резервни автобуси или ако закупеният от теб билет е от тези, които продаваме от името на партньорите си. Това се отнася за маршрутите, изпълнявани от следните партньори: Autobus Oberbayern GmbH, Allgäu Airport Express GmbH, Bohr Omnibus GmbH, Dr. Richard Linien GmbH & Co KG и Publicexpress GmbH.

   

За някои от пътуванията ни има планирани почивки, които са в съответствие с интервалите за шофиране и почивка за съответното пътуване. Нашата цел е да те отведем до желаната дестинация възможно най-бързо и ефективно и затова не предлагаме допълнителни почивки. Тоалетната на борда и закуските на ниски цени правят допълнителното спиране излишно дори и при по-дълги маршрути.

Пушенето в автобусите ни е забранено, както и употребата на електронни цигари. Въпреки това обаче по време на включените в разписанието почивки можеш да слезеш от автобуса за кратка пауза. Моля, информирай шофьора, че слизаш, и не се отдалечавай твърде надалеч от автобуса, тъй като шофьорът може да потегли без теб! Попитай шофьора колко време ще е почивката.

   

При пътувания на дълги разстояния използвай предпазните колани, които са подобни на тези в автомобилите. Всяка седалка е оборудвана с предпазен колан, който трябва да бъде поставен по време на цялото пътуване.

Багажът, допълнителният багаж и свръхбагажът ще бъдат превозвани в товарното отделение. Вашият шофьор ще се погрижи за безопасното и ефективно товарене на багажа. Трябва да поставиш ръчния си багаж по безопасен начин в багажното отделение над седалките.

Безопасността ти е от първостепенно значение за нас. Всички наши превозни средства и електронно оборудване на борда на автобусите са тествани от TÜV и се поддържат редовно. Всички наши шофьори са специализирани в пътнически превози и се обучават редовно. Те трябва стриктно и без изключения да спазват указаните в нормативните документи интервали за шофиране и периоди за почивка. Ето защо при по-дълги пътувания може да има двама шофьори в автобуса или да има планирани почивки. При забавяния в разписанието може в изключителни случаи да се налагат непланирани междинни почивки. Благодарим ти за разбирането.

След пътуването:

   

Ако забравиш или намериш нещо на борда на автобуса, просто попълни формуляра ни за изгубени и намерени вещи или се свържи с екипа ни за обслужване на клиенти на номер: +49 (0)30 300 137 300*.

Не успя да намериш отговор на въпроса си? Тогава попълни този формуляр и сподели с нас какво те вълнува. С удоволствие ще ти помогнем! Можеш да се свържеш с нас 7 дни в седмицата и 24 часа в денонощието на номер: +49 (0)30 300 137 300*.

* (Повиквания от фиксирани телефонни номера в Германия. Цената може да варира при повиквания от мобилни номера.)